Tavlor som jag målat nu i natt.


Så här börjar det, en blank vit tavla utan nånting på. Tidningar till att inte kladda på bordet.

halv
Använder akryl när jag målar, för det löses upp i vatten. Bakgrunden blev blå himmel över hela, sen lite på frihand med blyerts ovanpå som jag sen fyllde i med färg och konturer.
En sak i taget. Inte så mycket för världen ännu..


Den blev så här, som klar och färdig!
Höstig och fin.
Blev himla nöjd med den själv.

Jag målade ju 3 tavlor till sen..


Började med att göra hela tavlan vitgråsvart. Snygg bakgrund, men tråkig utan något motiv på.


Arbetsplatsen på köksbordet blev ganska snabbt överfylld av grejer..


Så här blev den som färdig helt och hållet. Vacker, på ett sorgligt fint vis.



Sen kom denna till världen. Inget speciellt realistiskt motiv. Snygg blev den.


...


Innan jag kom på hur jag skulle göra denna, fick jag grav idétorka.
När jag fick en bild i huvudet, började jag asgarva.
Då ringde min bästa vän, och då skrattade jag ju ännu mer.


Målade vita ytor där jag skulle måla på färg senare, för att färgen skulle bli som jag ville, istället för svartgrå på vissa ställen..
Jag skrattade under hela tavlans skapelsegång.


Jag satte den ovanför spegeln som en gubbe som stirrar, eller ILL-glor på en, när man tittar på sig själv.
Jag tyckte minsann att han blev en trevlig, och framför allt speciell och rolig, gubbe. Med en mycket stor näsa.


Jag stirrar på gubben, gubben stirrar på mig.


...haha!


Jag hängde upp höstbilden bredvid dörren.



De andra två fick pryda TV-rumsväggen, så länge. Tills de blir sålda.
Lasses öga är INTE till salu.

Bye!

DONKEN, Annelie

Kommentarer
Postat av: Terese

du är faktiskt riktigt duktig på att måla=D inte ens en annan kan måla..knappt streckgubbar=P hehehe tavlorna är riktigt duktig=)

2009-11-06 @ 12:06:09
URL: http://tessanjohannisson.blogg.se/
Postat av: Terese

faan också..skrev fel igen hahahaha

jag håller också på att bli sjuk därför som inte min lilla hjärna fungerar som den ska=/

menar att tavlorna är riktigt FINA=D och att du är igt riktigt riktigt duktig på att måla=D

2009-11-06 @ 12:08:47
URL: http://tessanjohannisson.blogg.se/
Postat av: Daniel Hanemyr

Apan (eller vad det var) var riktigt söt :D Höstbilden blev ju jättebra med :D

2009-11-06 @ 21:46:01
Postat av: Annette /PeterPilot

Kanonfina så asgrymma att man får ståpäls över hela kroppen.../PappaPeter Fortsätt så Annelie, fint att du visar inann efter både med bild o med ord/annette Önskar jag kunde måla så fint/Ellen Otroligt fina tavlor,roligt att se Geir..

2009-11-08 @ 18:40:31
Postat av: Krigge

Det är riktigt kul att du visar foton medan du målar bilderna. De blir så levande och man ser så mycket jobb du lägger ner!

2009-11-26 @ 03:22:29
URL: http://www.scrapbooking-butiken.se
Postat av: becca

har bara EN sak att säga WOW :b

2010-10-13 @ 08:25:07
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Gud så kreativ du är, älskar tusch teckningen från fotot - vilken talang du har!

2010-10-25 @ 19:42:42
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0