Tomtegumman är nu helt klar.

Dasslocksgumman Tomtemor är nu färdig.
Här kommer en liten kort bildvisning om hur den blev färdig.




Från förra gången, förra veckan, hade det ännu inte torkat allt.
Oljefärg är långsamt på det där med torkning..
Denna gången fyllde jag i kruskrås-spetsen på hennes mössa i vitt.

Jag fyllde i glasögonskalmarna, gjorde bredare hår på henne, fyllde i luggen lite mer, och fyllde i glasögonens baksida, alltså under ögonen. Tomtegummans hud där.
Jag gjorde ögonvitan, mascara, och svart plutt i ögonen.
Satte lite läppglans på henne med. Vitt dottigt där.


Lasse tyckte att det började likna ett självporträtt.. Mja, kanske lite.
Vissa drag ja.


Där var hon då färdig, och signerad.
Gjorde en God Jul-text, och lite lingon och blad.
Gjorde klart glasögonens ovansida, och mittpinnen där.

Gjorde blå ögon, på anvisning av svärfar, vars idé toalock med tomtemor kommer från, från början.
Gjorde lite rynkor på henne så hon inte skulle vara så lik mig.. (!!)
En mörkare fläck mellan näsa och mun, en såndär veck-grej alla människor har.
Rynkor vid ögonen. Blänk i ögonen.


Ta-daa!

God jul på er, så här på andra advent.



DONKEN, Annelie.


Kommentarer
Postat av: tetan

hej du..

nu har ja sett tomtemor helt färdig ju gud vad cooooolt de blev ju..häftig ide av svärfar där ju hihi kram tetan

2009-12-07 @ 13:14:25
Postat av: sanna

FAN VAD DUKTIG DU ÄR!

2009-12-08 @ 14:30:06
URL: http://sann4a.blogg.se/
Postat av: PappersTass

Haha, sjukt grym idé, och jättefint målat! :D

2011-08-30 @ 13:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0