Målat men blev avbruten pga kamerabatteritorska.

Hann iallafall måla två och en halv talva.
Denna gången var klockan inte mitt i natten, som ni ser på bilderna.
Jag hade köket för mig själv.
Here we go:



Började med att göra svart och vitt på en mycket liten kub, som ska föreställa en tavla.


Nästan en kub iallafall, väldigt tjock variant. Och liten, ungefär 10x10 cm, plus då höjden som är kanske.. 3-4 cm?



En kvinna med sitt barn blev till på denna grå yta.
Jag vet inte vad "ikon" innebär, men det ser nästan ut som en.
Jag tänkte det när jag gjorde den, och Lasse sa samma sak sen när han tittade.




Sen gjorde jag ännu mer, för tavlan är ju större än vad den är.
Stor målaryta, liten framsida.

Kanterna räknas också.


Måla alla sdor med flashen som är runtom motivet, och signera.
Här ser man tydligt penseldragen på motivet, eftersom fotot är taget så pass långt ner.


Jag blev väldigt nöjd själv, en tavla utöver min "vanliga" repertoar.



Denna blev början
Början till en skog, en dunge.
Där kom min lite mer vanliga repertoar in, ja.

Här började tankarna vandra på Ida, a.k.a Kim, och hennes jobb och detdär.
Vet inte varför, men tänker ju på det så fort jag ser denna nu.
Fotografiskt minne.



Eftersom jag funderade på annat medan jag målade, så blev det inte av att jag fotade emellanåt.
Här börjar den nästan bli helt klar, man ser stenen som går ner över kanten med.
Gjorde samma sak med träden på ovansidan.

Denna tavla är lika stor som den förra, och jag köpte materialet till detta på Rusta för någon dag sen.

Stenen blev oväntat äkta lik en riktig sten. Träden blev äkta träd-lika.
Gräset blev som strån, precis som jag ville. Ja, jag är nöjd, stolt och glad över denna.




Träden fortsätter up, up and awayy... In i väggen.

Köpte de blå penslarna med på Rusta. De hårar inte av sig. Glädje. :)



Signerad och färdig.
Det kom lite gräs till bakom stenen också.
Fler grässtrån över huvud taget.

Jag har nog en förkärlek för att måla i svartvitt. Det blir som man vill.



Ta-daa.



Voilá!


Sen satte jag igång med ett önskemål.
Bakgrunden ljusblå.



Lite olivkvistar för att rama in motivet som komma skall.


En glasögonprydd öldrickande ängel.



Inga glasögon där ännu, dock :P


...en bebisängel


En rödhårig kille som lyfter tynglyftning.
Och en vit platta som huvudpersonen ska stå på.

Detta  är alltså himlen, på ett fint skumt vis.





...ben!



...överkropp.



Huvud.
Kroppen ifylld lite mer, så också änglarnas.


Nu är allt ifyllt som det ska vara, på ett ungefär.



En gubbe i hatt, i ett flygplan.
Alla dessa änglar är på något vis besläktade till mittengubben.
Personen som beställt tavlan, är en pojke som är stor.
Personerna är verkliga, i vanliga livet, utanför tavel-världen. :)


Det artar sig, men jag hann inte göra klart tavlan, för jag blev dels trött på att måla, och dels tog kamerabatterit slut.
Jag tog det som ett tecken på att fortsätta måla imorgon eller annan dag.



Slutade på detta viset, men som sagt är den inte färdig ännu. Fler älglar ska dit, och en betydande flicka ska också dit. :)

Ciao folks.

Over for today.


DONKEN
Annelie

Kommentarer
Postat av: Sandy

Gud så fina dom blev!! :)

2009-11-29 @ 00:38:32
Postat av: Krigge

Åh, så stolt jag blev över tavlan som påminde om Tobias och mig!! Jättemysig blev den!

2009-12-01 @ 00:03:17
URL: http://www.scrapbooking-butiken.se
Postat av: Jessica

Du målar gryymt snyggt! :D

2009-12-01 @ 14:47:21
URL: http://jjessicab.blogg.se/
Postat av: ems

Oj du målar riktigt fina tavlor! :)

Nu får jag lust att också börja måla igen!

2010-03-07 @ 12:39:50
URL: http://stupidanxiety.blogg.se/
Postat av: Linda - En Vimsig Mamma

Hur mycket kostar en tavla?

2010-09-24 @ 00:29:32
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0