Nattens nya tavlor. 3 stycken!

Nu i natt har jag målat ännu mer, inspirationen flödar och färgen börjar ta slut. Jag vill ha svarta acrylfärgtuber i julklapp!

Började med en sak till moder min.
Hon beställde det av mig när vi pratades vid igår eller idag eller vad det var.. :P


Så blev den som klar!


Jag ramade in den med sen, så hon ska få den komplett.


Det blev så här.

Blev rätt nöjd, det var pilligt att måla de svarta konturerna runt gubben, men jag hittade en bra pensel till det ändamålet.
Gubben ser nästan ut som en blandning av Martin å Rålle. Haha!
Det var fullt omedvetet, faktiskt.



Sen satte jag igång med mina visioner om gråsvartvita tavlor. Fått lite dille på det nu, eftersom det alltsomoftast blir bäst då, när jag gör det i svartvitt. Coolt, läskigt och inspirerande.


Den är just nu uppochner, för det ljusa ska vara högst upp..
Vänder på dem när jag ska göra andra änden i bakgrunden, det är en rätt lång tavla.
Denna är också himla tjock, den är ca 4 cm tjock ut från väggen alltså.
Det var häftigt att måla, för det är jag inte van vid.
Blir en tuff slags 3D effekt på det då med.



Man ser kanten där, jag målar den med. Har en tavla som jag inte målat kanten på... Den ser ut ungefär som den är halvklar bara.
Man måste måla kanten! får OCD på det annars. (tvångstankar)




Här är den nästan färdig.

Jag säger att den föreställer en skog med träd i en ljus dunge, MEN- I'ts in the eye of the beholder. Betraktaren avgör själv motivet, alltså.
Vill man att det är en apa som äter korv, så är det också det.


När jag var mitt i tavlan, sa jag till Lasse, att den HÄR kommer bli så bra.
Den här kommer bli bästast och jag kommer vara så stolt över den.

Gissa vad.. Jag hade rätt. Jag blev otroligt nöjd!

En bild bara för showing off.


Här har jag då både målat tavlan som är på fotot, och tillochmed fotot blev jag nöjd med.
Man måste signera sina verk, annars är de inte ens egna. SÅ ÄR DET!
Okej, Lidl-tidningen undertill kanske inte är så himla fagert för ögat, men... resten.
Där ser man också den svarta färgtuben som nu är slut.



COMPLETE!


Jag tog bort almanackan som hängde i hallen, och ersatte den med något vackrare.
Jaoo, den blev rätt cool ändå.



Här är jag i full gång med tavla nummer 3. Mycket större tavla, men tunnare från väggen, buktar inte ut så mycket när man hänger upp den. En "vanlig" tavla, alltså.
Jag stökar ner en del.


Och även denna gången vände jag på tavlan och gjorde toppen sist.
Där är bakgrunden färdiglagd.

Stor tavla, på köksgolv.


Jag har en tendens att måla massa på mig själv också.. Är det sånt som kallas bodyart?


Här är tredje tavlan klar.
Fick inget riktigt OK foto av den, det blev för ljust eller blixt eller suddigt..
Men men.



Detta fotot blev rätt okej ändå.
Upphängd och färdig och allt. Signerad i botten, på kanten.




Den med svart och gult till höger har Lasse gjort, och den som ser svart ut till vänster på bilden, är en köpt silvertavla. (Jag har fått den, jag köper inte tavlor, av NÅGON konstig anledning, ey?)
Resten är gjort av moí!
En himla omaka blandning, menn jag målar inte bara en speciell grej, alltid. Jag målar vad jag vill. Punkt.


Ciao för idag.
Och vill ni beställa en tavla eller nåt, av mig, så säg till.
Det ska ordnas.


BAI!

DONKEN, Annelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0