Tavlor den 24 november, natten till den 25e nov.


Började med en sandgul ton i undre halvan, det är sand. Öken.

Sand.. I acryl och vatten.


Satte dit en ljusblå himmel, i öknen. Acrylfärg, och mycket vatten.


Satte dit två stycken låga breda träd, såna man sett på tv, i öknen. Gjorde en elefant á lá Salvador Dalí, med insektsben.
Gjorde en eld på stenarna. Skuggade elefantinsektsbenen. skuggade elden, men på denna bilden ser det bara blankt ut, då det inte torkat än.
Skuggorna och benen blev skitballa, i min åsikt.

Satte också en mörkare sandton längst ner, så att man ser att det är närmst åskådaren.



Närbild.


Gjorde en söndrig känga i vänsterhörnet. Det är en ensam trashad vandringssko.
Nu syns eldens skugga bättre.


Satte en bildäcks-gunga i ett av träden. Barn har lekt med såna i alla tider.
Träden fick skuggor också. Kängan med.



Eiffeltornet hamnade där långt borta där bak, tillsammans med en fransk flagga, som säkerligen är fel.
Nu börjar det att lika en riktig tavla..



Eiffeltornet, blankt för det inte torkat än.


En leksak, en drake, flyger förbi.
Eiffeltornet torkat och ser svart ut i bakgrunden där. Elden har fått knaster ovanför lågorna. Man ser hur det sprakar, man hör det.


Döpt och signerad, och daterad.


Slutligen upphängd på en av de tomma spikarna i lägenheten.
Är du intresserad av att köpa, eller beställa något motiv specifikt, säg till mig så får du mitt telefonnummer.



Jag lekte lite med färgerna rött och brunt, med visst blått inslag.
Här är det fortfarande inte torrt, så det blänker lite.
Tavlan är ganska stor.

Ser lite ut som en stor smäll, en explosion. Lite juligt, men mest KaTjoff.

Tavlan ska vara på andra hållet. Det blå ser ut som en vattensamling, som befinner sig bakom smällen. Motsägelsefullt. Smäll Vs. Stilla vatten.


Där är den på rätt håll.

motivet färdiglagt
Här är hela motivet färdiglagt. Effektfullt med de tre svarta slingrorna där uppe. Mycket nöjd själv.



Signerad, daterad, och jag själv är väldigt färgglad av all färg. Ska man måla, så ska det synas!
Nu är den helt färdig.


Upphängd i hallen till allmän beskådan. 
Som jag skrev förut, om du vill köpa en tavla eller beställa något motiv, så säg till mig omgående.



Här är början till tredje tavlan jag gjorde i natt. Började med brunt vitt och gult, och lite rött, med en stor pensel.
Det gula till höger som sitter ihop med vit färg, gjorde jag med en extremt smal pensel, så detta tog väldigt lång tid.
Även allt svart och grått och vitt där nere, är gjord med mycket smal pensel, korta hetsiga penseldrag.

Det vita i högra nedre hörnet, är omålad yta än så länge.


stort
Denna duken är lika stor som savanntavlan.
Svartvitt möter färg, läckert på sitt sätt.



Klar med motivet!
Blev mycket nöjd, men det tar en stund att vänja sig vid denna.
Jag blev lite kär i det svartvita.



Även denna signerad och klar.


Upphängd på väggen denna också.


Klart för denna natten!
Blir fler sen när jag får ny inspiration, alternativt någon beställer något.


Bai!


DONKEN

Annelie

Kommentarer
Postat av: Nååååååånna :D

hahahhah :D blev helt kär i elefant tavlan :D den var huuuuur grym som helst :D Den röda var asläcker.. men det sista var verkligen ngt som man kunde vila ögonen på.. så jävla grymt gjort annelie! :D

2009-11-25 @ 23:35:59
Postat av: Emma

Dom var fina men elefanten var lite läskig gillade inte benen !!!

2009-11-25 @ 23:36:03
Postat av: Krigge

Du är fantastisk!!

2009-11-26 @ 03:19:42
URL: http://www.scrapbooking-butiken.se
Postat av: Peterpilot

Wow denna tavla Savann är verkligen fin när jag får råd köper jag den om den finns kvar vet tom var den skall hänga juuuu ja perfekt o sååå otroligt fint Annelie keep it up my baby....just let the flow do the work....Your DAD....Hugs

2010-09-25 @ 01:49:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0